Friday, January 17, 2014

Cerita susu ibu : Tanggapan orang mengenai ibu menyusu

Tak tau la apa ye tanggapan orang melihat saya bergondoh-gandah bawa barang-barang utk pam susu badan tiap-tiap hari, tangan kiri kanan pegang barang, bahu pulak sangkut beg tangan sebelah lagi sangkut beg isi susu ibu.

Entah la saya pun tak paham dengan perasaan sendiri, kenapa saya malu lalu depan orang bawa barang-barang untuk pam susu tersebut. Rasa macam orang pandang kita lain je. Alahai..malu nya.. Selalunya saya akan pergi ke opis tumb print dulu. Pastu kalau dah tiba nak pam baru la saya pergi ambil dalam kereta. Masa tu dah tak ramai orang, jadi tak da lah saya malu nak hangkut barang-barang tu.



Ya allah berilah aku kekuatan untuk mengatasi perasaan ini sesungguhnya apa yang engkau berikan itu adalah yang terbaik untuk aku.. Saya cekalkan hati, mungkin ini permulaan je. 

Mungkin sebab ini kat opis tu nisbah lelaki dengan perempuan 2:10(P/L).. Jadi kita tak biasa tengok keadaan gondoh gandah tu kan.hihihi.. Saya selalu mengharap minta-minta jangan ada orang perli saya sudah la. Semoga perjuangan penyusuan susu ibu saya ini berjalan dengan jayanya. 

Untuk mengatasi masalah ni saya akan beli satu beg yang boleh masukkan semua. All in one, dah survey dah tadi. Alhamdulillah harganya mampu milik. Huhuhu.. semoga lepas ni saya akan lebih comfident lagi, tidak stress dan susu badan makin banyak. ibu menyusu badan ni tak boleh stress sangat nanti boleh menyebabkan penghasilan susu badan berkurangan. Jadi jaga emosi anda ye.



1 comment:

  1. Teruskn penyusuan Hanie...harus rasa bangga sbb dpt susukn ank dgn susu ibu..

    ReplyDelete