Friday, September 26, 2014

Rahsia diriku kekal kurus menawan

Hamboiii, tajuk kali ni tak agak-agak ye, kurus tu menawan ker???hahaha
Tergerak hati untuk berkongsi rahsia diriku kekal kurus ni sebab ada yang menegur saya sebentar tadi ketika menghantar surat. 
kakak 1 : Dak hanie ni kurus je aku tengok, apa rahsia ko nie?
Kakak 2 : Ni mesti makan shaklee ni.
Kakak 1 : Ko tak makan malam er?
Hanie : Tersenyum poyo.. hahaha

Sebenarnya ianya bukanlah rahsia lagi. Betul tekaan kakak 1 itu, apabila pulang dari kerja saya akan makan malam, iaitu sebelum pukul 7. Saya agak itulah yang menyebabkan saya kurus dan rahsia-rahsia lain yang bukan rahsia lagi yang menyebabkan diriku kekal kurus menawan adalah pengambilan air putih yang mencukupi iaitu lebih 2 hingga 3 litter sehari, senaman ringkas iaitu sit up max 20 x sehari, senaman cantikkan peha 10x iaitu (gambar senaman yang tengah2 tu, konon nak kecikkan peha buat lah senaman itu ye)  dan menyusukan baby (kalau yang ada baby lah). Itu je. ringkaskan tapi kalau tak biasa mungkin orang akan rasa payah. 

'Nak seribu daya taknak seribu dalih'



Itu je lah nak kongsi harini, mudah je nak kurus ni, tapi kurus sihat tau, bukan kurus penuh kolestrol, makan pun kene jaga juga.

1 comment:

  1. mmg kuruihh...
    nak tips lagi.......heeee =D
    lau time pose mkn time buka cmne..

    ReplyDelete