Saturday, November 8, 2014

Ilman batuk berlarutan sembuh dengan madu dan omega

Ilman sudah mula makan omega guard shaklee a.k.a minyak ikan. Tahap kesihatan Ilman adalah lebih baik daripada Abg Haq jadi saya rasa tiada keperluan lagi untuk memberikan ilman vitamin seperti Abg Haq. Tetapi apabila ilman batuk berlarutan, kadang-kadang sampai termuntah, kadang-kadang sampai merah mukanya, keras perutnya, ubat batuk dah banyak makan tapi tak hilang juga, mak pun bising sebab dah hampir dua botol ubat batuk saya berikan.

Nak kata saya give up dengan ubat batuk pun iye juga, apabila ubat batuk botol kedua habis, saya tak beli lagi, saya terus berhenti sebab bimbang banyak sangat ubat batuk yang diambil akan memudaratkan ilman kemudian hari. Apabila berhenti saya gantikan dengan madu dan saya selang selikan dengan bagi omega kepada ilman. Batuknya beransur hilang dan 4 hari terus tak batuk lagi. Ya Allah, Alhamdulillah syukur yang tidak terhingga kepadaMu Ya Allah.     

Sejak dari itu, madu dan omega menjadi supplement kepada ilman. Madu saya berikannya setiap hari manakala Omega Guard saya berikan seminggu 3 kali (1 biji setiap kali pengambilan) berikutan umurnya yang masih kecil.

Saya juga berharap mama mommy ibu diluar sana yang anaknya batuk berlarutan, mahupun orang dewasa, cubalah gambungan mantop madu dan Omega Guard ini. Pasti hasilnya memuaskan hati berbanding ubat batuk.




No comments:

Post a Comment