Thursday, August 20, 2015

Betul ke PetPet direka semula dengan keselesaan tambahan?

Assalammualaikum

Saya adalah pengguna lampin pakai buang PetPet sejak anak sulung dan sekarang anak kedua saya yang berumur 1 tahun 10 bulan juga masih menggunakan PetPet. Sejak harga lampin pakai buang itu dari harga RM29.50 masa anak sulung iaitu tahun 2011 naik hingga ke RM34.50 pada tahun 2015(after GST) saya masih menggunakan lampin pakai buang PetPet kerana keselesaan anak saya dimana lampin tersebut tebal dan pengudaraan yang bagus. Anak saya jarang kene ruam apabila memakai lampin pakai buang Petpet. Dari segi harga PetPet yang semakin mahal, bagi saya keselesaan anak saya lebih penting. tapi......????


Tapi kenapa saya rasa PetPet mengecewakan saya?

Bagi mereka yang biasa menggunakan lampin pakai buang PetPet pasti mereka akan setuju dengan saya. Lampin terbaru ini nipis, memang berbeza dengan PetPet yang lama. Ianya mudah renyok, apa ye istilah yang sesuai digunakan.. emmm.. dilema pula.. apa-apa pun, dengan slogan "PetPet direka semula dengan keselesaan tambahan" saya rasa ianya benar-benar mengecewakan. Ianya seperti lampin pakai buang yang murah dan tak berbaloi dengan harga.

Kalau begini lah kualiti yang diberikan kepada kami pengguna setia bertahun-tahun lamanya. InsyaAllah saya akan berpaling tadah..... sejak terkena bulan lepas beli PetPet (Julai 2015), shopping bulan Ogos 2015 ini nampaknya akan pilih yang lain kot.

Bukan untuk menjatuhkan, ini adalah sekadar pendapat individu sahaja. Ini adalah hak pengguna untuk memilih. Argghhhh.. siapa ada stok lampin pakai buang PetPet lama boleh jual dengan saya.huhuhu...

Sekian, wasalam.

1 comment:

  1. Oh mcm tu pulak ya petpet sekarang.. saya masa nazif kecil gunakan jenama ni juga. Lepas tu masa pergi ekspo barangan bayi terbeli jenama lain.. terus jatuh hati dan tak guna petpet lagi lepas tu..

    ReplyDelete