Wednesday, August 12, 2015

Jamuan Hari Raya

Alhamdulillah syukur akhirnya saya dapat menghabiskan puasa 6 saya dan harini kiranya hari raya untuk saya. Oleh itu, sempana menyambut hari raya ini, saya buatkan jamuan kecil-kecilan untuk kawan-kawan satu opis. Terlaksana niat nak belanja kawan-kawan bila habis puasa ni. Semuanya berjalan dengan lancar.

Menu jamuan raya tadi adalah Nasi Lemak dan rendang, lepas tu ada biskut raya berserta jajan. Jom saya belanja satu gambar.



Ada kisah disebalik nasik lemak ni tau. Al-kisah niat dihati memang nak tempah awal nasi lemak ni, punya lah sibuk sampai tak sempat nak pergi. Nak dijadikan cerita, pukul 7.00 pagi tadi saya berjalan kaki pergi ke gerai sambil dalam hati sebut 'Ya Allah minta-minta Cik Julie buka" berulang-ulang kali sebut. Alhamdulillah buka tapi nasik lemak yang ada cukup untuk 15 orang sahaja. Masa dalam kereta risau takut-takut tak cukup. Dalam hati kata "Ya Allah minta-minta cukup" banyak kali sebut. Akhirnya cukup juga. Ramai staff pergi kursus makanya semua dapat makan. Alhamdulillah.... Allah sentiasa ada untuk saya. Syukur sangat-sangat. 

Sebelum mengakhir story mory pasal puasa dan raya saya ini, saya nak akhirinya dengan berkongsi sebuah poster yang sepatutnya saya kongsi masa bulan ramadan lagi tapi kesibukan melanda jadi saya kongsikan pada harini la ye. Sekian wasalam.

Klik untuk gambar lebih jelas



1 comment: